Wednesday, May 30, 2012

Eerste uitwedstijd in Paarl

 
Lekker dagje Paarl, dacht ik toen we te horen kregen dat Floris hockey speelde in Paarl. Wedstrijd was op woensdag middag en Paul Roos Gym - D speelt tegen Paarl Gym – B om 16.30. Jasses wat laat…dan moeten we misschien wel een jas meenemen.

Maar... dan kunnen we s’middags wel wat gaan winkelen en koffie drinken in Paarl. Ik vind Paarl een gezellig 'echt' Afrikaans dorp en toen ik de kerstmarkt bij Simondium bezocht, waren er een aantal kraampjes -met leuke spullen- van winkeltjes in Paarl…daar had ik wel zin in.

12.00 uur, Ik ben kant en klaar om te vertrekken, maar dat vond Jan nog veel te vroeg. Nee, we eten gezellig eerst nog een boterhammetje thuis (mmm lekker!), want het is maar een half uur tot driekwartier hier vandaan…oh ja, ik zie de bui al hangen…

Twee uur later kunnen we eindelijk vertrekken. Je ziet, ik heb niets te vertellen hoor…ja op papier…maar op papier is PSV ook de sterkste en die blijven volgend jaar ook lekker thuis... of gaan ze nu toch Europa in? Ja de één houdt van voetbal en de ander van snuisterijen winkeltjes! Oh ja, terug naar hockey…

Het is heerlijk weer en we rijden doooooooor Paarl. Dat is 1 lange straat, de ene kant erin en de andere kant eruit…
A: ”Hee” ,zeg ik, “we zouden toch even gaan winkelen”.
J “ja, maar eerst wil ik even precies weten waar die school is”.
A: “O”.
J: “het is hier ergens aan het einde links”. 

Dat doen we dus, linksgaan, beetje rondrijden in een prachtige woonwijk met allemaal hele mooie Villa Kakelbont huizen, met torentjes, balkonnetjes en heel veel houtsnijwerk. Maar geen Paarl Gymnasium…we vragen het even…Oeps, iets te vroeg links gegaan…we proberen het nog eens… en na effe zoeken, gevonden hoor. 
Inmiddels is het half 4, het is me duidelijk van winkelen gaat het nu niet meer komen. Nee, je hoeft geen medelijden met me te hebben….ik heb echt hele mooie huizen gezien!!!!!! Lekker belangrijk!
Floris staat rechts

Natuurlijk kwamen we voor de hockey wedstrijd en Floris had hard-stikke goed gespeeld. Hij is laatste man en dat is hij de hele wedstrijd gebleven, er kwam geen man langs en Paul Roos D onder 14 heeft zelfs van Paarl B gewonnen! Iedereen blij; de punten en de centen opzak gehouden....

Inmiddels zijn we al wat wedstrijden verder en van de 6 wedstrijden gespeeld zijn er 2 verloren en 4 gewonnen en is Floris steeds verzekerd geweest van een basisplaats. Komende vrijdag en zaterdag zijn er weer wedstrijden. En a.s. donderdag begint hij aan de eerste examens van dit jaar. De komende 3 weken naar school van 8.00 tot 11.15 en daarna thuis flink studeren. Om dan vanaf de 23e juni te gaan genieten van de wintervakantie.

2 comments:

  1. Anonymous9:02 PM

    Gossie... As, weer niet gewinkeld....altijd hetzelfde met die mannen!!!
    Als wij weer komen , gaan wij lekker saampjes een dagje Paarl doen!!
    Laten de mannen lekker thuis zitten of... het museum in Franschhoek bekijken!!!
    In ieder geval heb je weer mooie huizen gezien.... Wie weet wat de toekomst brengt!!

    XX Moni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daar houd ik je aan, winkelen in Paarl en lekker koffie drinken met Carrotcake bij KIKA

      Delete