Wednesday, May 23, 2012

Bloot NOT DONE!

 http://farm3.static.flickr.com/2005/2216652504_758c28c153.jpg

Na aanleiding van het her-opstarten van de Zeelandhuys weblog kreeg ik een poosje geleden een
e-mail van een nichtje van mij. Ze is altijd een trouwe volgster van mijn weblog-verhalen en is hier ooit op bezoek geweest. Veel landen in andere continenten heeft ze bezocht samen met haar man Johan, naar mijn idee om sfeer te proeven, kennis te maken met verschillende culturen en gewoon om veel indrukken van de wereld te verkrijgen, waar we allemaal toch maar tijdelijk zijn! Gewoon dromen waar maken noem ik het..

Het mailtje omvatte een link naar een vakantie woning website, want reizen was niet voldoende en ze hebben een vakantie appartement gekocht. Hun nieuwe Spaanse Droom!

Ik dus direct kijken hoe dat eruit ziet….. Costa Natura, Estepona.
Oeps, het is een naturisten oord, niet verplicht maar toch…. Begrijp me niet verkeerd ik heb er totaal niets op tegen… Niets heerlijker dan uit je bed stappen en rondlopen zoals je op de wereld gekomen bent…NAAKT. Maar ik wil het niet met iedereen delen. Daarbij denk ik dat ze ook niet echt op mij zitten te wachten, vast veel mensen die zonder bril nog erg goed zien...

De link naar de veel conservatievere Zuid-Afrikaners is dan snel gelegd. Ze zijn een 'preutser' volkje dan je zou denken, de seksuele revolutie moet hier nog uitbreken denk ik wel eens. Mannen in een lingerie zaak…nog altijd vreemd als dat gebeurd…beetje schuine praat is meer hun ding. Topless zonnen…no way…tenminste niet op de stranden, misschien in je eigen achtertuin! We hebben overigens ook geen bloot op de Zuid-Afrikaanse tv, alles keurig hoor. Alleen functioneel naakt zal ik maar zeggen. Voor de, naar bloot en seks hunkerende Afrikaan, moet je in de videotheek of op het internet zijn. Ben niet helemaal zeker, maar ik geloof wel dat er nachtclubs zijn….even zien waar ik dat na kan vragen.

Dus na de mail van mijn nicht ga ik zoeken of er in Zuid-Afrika Nudisten campings of bungalow parken zijn. Zuid-Afrika is dus ongeveer zo groot als West Europa en ik heb 1 Nudisten resort kunnen vinden 1 uur rijden van Johannesburg vandaan en in Port Elizabeth is een soort van prive bungalow parkje…en tot mijn grote verrassing kun je in Clifton topless zonnen. En de kapper wist me te vertellen dat Llandudno een stukje strand heeft "Sandy Beach" genaamd waar bloot zonnen toegestaan is, moet je vanaf de auto wel 20 minuten lopen... 
Voor alle duidelijkheid…Zuid-Afrika is dus zeker niet het land voor de rechtgeaarde naturist. Maar houd je van zon, zee lekker eten en Spanje, kijk dan eens naar het appartement van mijn nicht Anita….Klik hier voor de link.

Houd je van het mediterrane klimaat, lekker eten, heerlijke wijnen, kaas, prachtige natuur, olijven, strand en cultuur in een taal die je gemakkelijk begrijpt…Zuid-Afrikaans en Engels… kijk dan op de website van onze vrienden Cor en Jolanda.voor leuke reizen en accommodatie's. 
En breng een bezoekje aan ons als dat “in de meest fantastische reis die je ooit zult maken” past! Wel je kleding aanhouden… beetje bloot mag want adverteren doet verkopen…en wat geëtaleerd wordt, vraagt om naar gekeken te worden! En die laatste uitspraken zijn uiteraard niet van mij, maar geciteerd van je weet wel wie!

Bloot NOT DONE is een wel beetje raar als je ziet dat de stammen in Afrika al honderden jaren daar toch heel anders over denken… voor de echte naturist die helemaal “back to basic” wil zal ik dan maar zeggen!


No comments:

Post a Comment