Sunday, February 02, 2014

Op stap met....



 Jaarlijkse bezoek van Marie-Jose....
 
Kan me nauwelijks nog herinneren hoe de afgelopen drie weken zijn gegaan.
Wat ik wel weet is dat we het bere-druk hebben gehad met uitstapjes…Van de vogels, slangen en spinnen naar Da Vinci….naar muzikaal opzwepende muziek bij Amazink in Township Kayamandi en bij Johnny Clegg in Kirstenbosch…voor Anker gaan in Kaapstad…de voeten in het duinen zand bij Houtbaai….een bronzen paard in de bek gekeken bij Cavalli…hangjongere gespeeld in Churchstreet…vrienden bezocht…verhalen kwamen los, het gras kriebelde onder onze voeten, picknick werd een werkwoord en wijn hing aan onze lippen.
De bindende factor eten en drinken…bestek werd verruild voor eetstokjes…onze lieve viervoeters werden waakhonden want wij waren de terrassen verkennen, zochten koelte in de schaduw, hapten in een ijsje en in plaats van boeken lazen we menukaarten en prachtige etiketten.

En ’s avonds moest een boer deze vrouw wakker houden, keken we uit naar mollen streken, bouwden we memories. De weerberichten werden saai en ondertussen Draaide De Wereld Door... net als de ventilator. Bij Yoga kwam ik erachter dat het heerlijk is om even goed in de knoop te zitten, vooral als je er later weer soepel uitkomt.

Maar nu...na al deze drukte moet ik er echt even uit…beetje uitrusten in de natuur, niet te veel verleidingen, een nijlpaard in straat zou leuk zijn, wat aapjes in de boom, gezang van vogels, warm zeewater…geloof dat mijn schoonzus dit ook zou appreciëren maar die moest zo nodig de Kaap verkennen….Ik laat het wel weten hoor, hoe heerlijk het was in Fabeltjesland!

1 comment:

  1. Anonymous12:20 PM

    Nou Astrid.... of het echt uitrusten wordt hier bij ons in Kwazulu Natal...dat is nog maar de vraag!! Tot morgen! xxMoni

    ReplyDelete