Thursday, June 14, 2012

Russische Hackers ?



He vrienden, familie, kennissen en andere bezoekers uit de hele wereld, waar is jullie reactie?

Voor de statistieken en om jullie te laten weten -dat ik weet dat jullie dit lezen. Dit zijn de landen  waar mijn bezoekers vandaan komen. Bovenaan staat; The Netherlands gevolgt door South Africa, United States en Russia gaan gelijk op en dan volgen Spain, Germany, United Kingdom, Belgium, France,New Zealand, Egypt, Ukraine, Georgie, Japan en Italy…
Of deze mensen de Blog in het Nederlands lezen of er een vertaal programma op los laten weet ik natuurlijk niet.

Heel bijzonder is het wel dat na Nederland en Zuid-Afrika er veel “lezers” uit Rusland komen. Eerste reactie was -wat apart-, zouden er zoveel Nederlanders daar wonen die toevallig of misschien bewust op “Zeelandhuys” terecht zijn gekomen….ben ik overigens nog steeds wel nieuwsgierig naar. Dus als dat zo is reageer dan even!
Maar na de leaks op Linkedin bedacht ik me dat het ook Russische Hackers kunnen zijn die regelmatig proberen in te breken. Ik ben echt niet in de veronderstelling dat wat ik hier zit te typen zo interessant is voor mensen van “All over the World”. Maar het streelt me wel als het zo mocht zijn…


Dat er een ‘bezoekers misverstanden’ tussen zitten begrijp ik ook, want ik zie ook waar op gegoogled wordt. Bijvoorbeeld Nederlands elftal, jurk Pretty Woman, gaat mijn man vreemd, bloot zonnen, erwtensoep met tranen, Paul Roos, de mensen die dan op mijn Blog komen zoeken heel andere info maar blijven wellicht even rondsnuffelen….

 


Maar er zijn tal van bezoekers, zo’n 450 per maand die welbewust even komen lezen en als ik dan bekijk hoeveel het stukje lezen over Notting Hill dan verbaasd het mij dat ik tot nu toe ZERO reactie heb gehad op mijn vraag welke boeken jullie aanbevelen… Nou dacht ik even voordeel te doen met mijn Zeelandhuys Blog maar nee hoor…. Wat een teleurstelling!



Of zijn het te hoge verwachtingen? Ik weet dat ik daar wel vaker last van heb, probeer echt iedereen ruimte en tijd te geven en contacten te laten gaan zoals de ander het wil, maar soms is het effe lastig. Gelukkig voor mezelf en jullie, ik zal niet snel op de stoep staan om verhaal te komen halen, de afstand en tijd helen alle ‘verwachtingen’ in dit geval. En slaan gelukkig niet al te diepe wonden meer… Ja, ouder worden heeft ook zo zijn voordelen. Maar maak mij nou eens blij en ‘kruip in de pen’ en geef een reactie… Het is hier winter en een enkel zinnetje kan al zo hartverwarmend zijn…

En anders ga ik voor zo’n Russisch slaapmutsje, lijkt me ook heerlijk “hart” verwarmend!
Proost, Astrid!



Foto van Worldpress.com en van  Rusland voor beginners

2 comments:

  1. Beste Astrid, ik kom er meestal niet toe om je blog te lezen, want ik heb een zeer stressig bestaan. Maar dat ik er nu toevallig toch op kwam had te maken met het feit dat ik mijn oude emailbox opende die ik nooit meer gebruik en toevallig stond jullie mail bovenaan.
    Ik ga niet alles lezen, maar dit onderwerp viel me op omdat ik in mijn werk nu eenmaal regelmatig met hackers te maken heb. Jouw Russische bezoekers zijn geen hackers. Op mijn websites heb ik deze bezoekers ook. Dit zijn zoekmachines. In Rusland staan diverse grote zoekmachines die alles ter wereld ophalen. Overigens zijn er ook steeds meer Chinese zoekmachines actief. En daarnaast van oudsher de Amerikaanse. Dus voor je bezoekersaantallen heb je daar weinig aan, hooguit voor je vindbaarheid.
    Een fijne dag nog en groetjes mede namens Aline,
    Chris van der Klauw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je Chris voor je duidelijke uitleg, had overigens geen idee dat mijn mail naar jou ipv naat Aline toe ging... excuses daarvoor. Maar nu we toch contact hebben...zijn er ook zoekmachines in Nigeria? Verder hoop ik dat het jullie goed vergaat, van ons allen veel groeten ook voor Aline en de kinderen.

      Delete