Tuesday, June 25, 2013

Powerful Mind



The Mind is Powerful, was vandaag het thema bij yoga en alhoewel het niet echt nieuws voor me is, wil ik me dan toch wat inlezen omdat het nu betrekking heeft op yoga en meditatie.
Jaren geleden heeft de sterke mindsetting er al voor gezorgd dat er stappen naar belangrijke doelen in mijn leven genomen werden, met als prachtige afsluiting de stap naar Zuid-Afrika. Of zal ik dat zien als een nieuw begin....
En al werd ons verteld dat het moeilijk, zo niet onmogelijk voor ons zou zijn. En vielen de eerste plannen in het water, toch voelde ik dat het ons ging lukken. Iets wat eigenlijk al bepaald was…mindsettting?

De emigratie is dan ook direct een stap die veel mogelijkheden gaf tot het ontdekken van nieuwe dingen en vooral openstaan voor andere ontwikkelingen, gewoontes en elkaar.
Het leidde tot een tevreden leven, want ‘opnieuw’ beginnen leert je zien hoe de ander is, wat die nodig heeft... maar vooral ook waar jezelf staat. 
Een heerlijke periode waarin je niet veel meer nodig hebt dan gewoon Zijn…en genieten van alledag.
Vervelen doe je je geen moment, want als je geniet dan is je ‘gewone’ dag al prachtig.

Gaande weg zakt de mindsetting wat weg, leef je het leven, denkt dat de ander het belangrijkste in je leven is, trek je je aan wat anderen van je vinden en vloeit de energie naar plaatsen waar je ze beter niet gebruikt.
Mijn eigen energie ging ik gebruiken voor allerlei dingen buiten mij, dingen die ik niet kan beïnvloeden of geen deel van kan uitmaken. Als ik me niet op mezelf focus en trots ben op veelal simpele dingen gaan mijn gedachten een eigen leven leiden. Irritaties komen boven, je verliest grip op het positieve denken en voelt dat er meer en meer energie gaat naar het negatieve denken.
De power moet terug naar mijn mind! En zoals het menselijk gezien hoort te gaan....gaat er ergens een deurtje open, een ander deurtje dicht en voel je de verandering.
Het is een constante beweging in het leven; ‘The go with the Flow’ en ik vond mijn nieuwe weg en naast oefeningen en ontspanning heb ik ook weer interesses in andere dingen.
 
En zo lees ik op het Yoga journaal dat buiten de deur gaan eten helemaal niet slecht voor je is (zelfs niet als het vaak is).
Als je je maar heel bewust bent van de mooie omgeving, de ontspannen sfeer en de schoonheid van het voedsel. Hoe mooi/kunstig het er uit ziet, hoe lekker het ruikt en hoe heerlijk het smaakt.
Ik lees dat er verschil is tussen je eerste, tweede en derde hap en dat je moet eten waar je zin in hebt en als je er op deze manier van geniet je in gewicht niet zult aankomen…..want je zult minder eten!!!!!
Ik wist wel dat het volgen van yogaclasses me goed van pas zou komen....
Ben mijn lijstje met favoriete restaurants al aan het opstellen, ga alvast op internet de menu’s bekijken zodat… als we dan eindelijk gaan ik me helemaal kan focussen op het voedsel.
Ergens tussen de gangen moeten we dan ook nog socializen, dat vergeten ze te vertellen. Of misschien willen ze dat je alleen gaat ...dat gaat voor mij dan niet werken want uit eten moet vooral ook gezellig zijn...
Eens zien waar ik mijn hernieuwde Powerful mind nog meer voor kan inzetten….

Omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid 

No comments:

Post a Comment