Wednesday, February 13, 2013

Valentijn blijft fladderen...




 Ja, ik kan wel merken dat ik de meeste Zeelandhuys bezoekers van onder de rivieren heb…of is iedereen op vakantie? Het was bijzonder rustig met bezoekers in de afgelopen week. Denk dat ze aan het carnavallen waren of misschien ergens heerlijk in het winterzonnetje zaten. Geen moment zich druk makend over de recessie of het pensioengat want of het nu in Brabant is of ergens in de Alpen, de beste manier om je zorgen te vergeten is feestvieren.

Ik zou nu graag willen dat er nog een mooi gedicht van Floris lag dat ik nu zou kunnen plaatsen, want ik ben even zonder inspiratie…

Niet dat ik niet geschreven heb, typ me het apezuur.
Ben opnieuw begonnen met m’n ‘novel’, want door ruimte gebrek op mijn computer ben ik iets te ruig gaan wissen en heb per ongeluk het begin van mijn pocket boekje gewist… niet erg, het zit allemaal in mijn hoofd dus ik begin opnieuw.
Ik maak me nog geen enkele illusie voor het echte werk, al hoewel er verhalen genoeg in mijn hoofd zitten, maar nu nog de juiste structuur vinden. Ga uit van een boeket reeksje en dan zien we wel…met mijn achtergrond wordt het wellicht een doktersromannetje!!!!
Zag laatst in één van de fictie boeken van Tony Park (prachtige verhalen over Afrika), dat je jouw naam in zijn boeken vermeld kunt hebben tegen (denk ik) een leuk bedrag…daar kan dan mooi dat boek van worden gepubliceerd. Maar wellicht zijn er mensen die veeeeeel willen betalen om  juist hun naam eruit te houden….

Wat ik wel gedaan heb!
Ik heb (in overleg met manlief) wat vragen beantwoord voor een interview in de 'Mooi Rooi' krant en al wat voorwerk gedaan voor een “Lugpos” artikel, de waarschijnlijk maandelijkse column. Binnenkort dus ook op papier iets over ons te lezen! En om iets op papier te kunnen zetten moet ik natuurlijk ook veel lezen. Zo hoop ik om een beetje een eigen stijl te kunnen vinden en die mooi te ontwikkelen, want ik fladder nog een beetje.
Fladderen dat hoort wel bij me, beetje hier en daar proeven en genieten. Dat leent zich dan wel weer uitstekend voor een gedichten bundel maar dat verkoopt wellicht voor geen meter…. 

En zo fladderde ik vorig weekend op het wijnfestival van Stellenbosch gezellig tussen allerlei kraampjes en studenten door om allerlei heerlijke wijnen te proeven. Het was een prachtig warme dag en naar mijn idee veel te warm voor rode wijn zo midden op de dag. Maar ‘bubbles’ en wit maken een zomerse dag tot een feestje. Bij de ingang kocht je een wijnglas en vervolgens waren er meer dan 40 wijnhuizen/aanbieders aanwezig waar je keurig je glaasje kun laten vullen tot het proefstreepje. De 40 heb ik zeker niet gehaald. Maar de studenten naast ons waren, in de korte tijd dat wij er zaten, al tot 20 gekomen... En het heerlijke 'zoete geurtje' wat voorbij kwam zorgde ook voor een aangenaam ontspannen sfeer!
Neem aan dat het doel van zo’n Proeverij is dat je die wijnen ook gaat kopen, maar ik denk dat het overgrote deel van de bezoekers gewoon heerlijk geniet van een paar uur gezellig samen zijn met vrienden en live muziek.

Morgen 14 februari, Valentijnsdag… de post is vandaag al gehaald (komt maar eens in de week) en er zat niets voor mij bij.
Jammer, want een geheime aanbidder, het voelen van geliefd of verliefd zijn, dat willen we toch allemaal graag vasthouden…Wij gaan naar een pianoconcertje op het Chateau, beetje fladderen, beetje dromen op de noten van hopelijk zeer romantische muziek! Mozart heb ik vandaag al bezocht, dat is namelijk een heel gezellig koffie zaakje in het leukste antiek-winkel straatje van Kaapstad.

Zin om het stukje te lezen in de Mooi Rooi krant kijk dan volgende week woensdag, woon je niet in dit prachtige Brabantse dorp dan lees je het gewoon op de website.
www.DeMooiRooiKrant.nl

Het is opnieuw gelukt om me te omhullen met woorden, Astrid

No comments:

Post a Comment