Friday, February 01, 2013

Gevangen in een Droom

Denys Finch Hatton Lodge in Tsavo Kenia klik hier




Wat is dat toch als je wilt schrijven
Er genoeg door je hoofd gaat
maar je steeds afdwaalt en terug komt
bij dromen…dagdromen

Dat filmbeelden en prachtige muziek
daar vaak een rol in spelen
en dat je het gevoel hebt
dat het ooit eens uit zal komen…

Is mijn reis naar Afrika, niet ook ooit zo begonnen?

Ik droom…dagdroom…
Een warme hand die mijn nek ondersteunt
Koel water over mijn hoofd
Handen die mijn haren inzepen en mijn hoofd en nek masseren
Een Safari tent, gevulde picknick manden, kristallen glazen
en een heerlijke koele Chardonnay wachten op gezelschap.
Koloniaal Afrika blijft romantische gevoelens oproepen
Safari reizen, de wilde dieren van Afrika en
zonsondergangen begeleid door heerlijke geuren.
Leven in een game reserve van Afrika…

Is het de hang naar samen zijn…
naar romantiek, naar het vasthouden van een verliefdheid
Is het het ontvluchten van de werkelijkheid…
of heeft je levens-lot je weg al bepaald

Moet ik luisteren en mijn intuïtie volgen
Gaan voor wat eigenlijk voor de hand ligt
Spanning zoeken of tevreden zijn met alle zekerheden
Wat wil het leven… en wat wil ik?
 
Voorlopig zijn het dromen…dagdromen…prachtige dromen
Ga mijn boek met ‘alle antwoorden’ er eens op naslaan
kijken welke wending het zal nemen
Is dit die beroemde ‘Pause’ in het leven
de tijd voor het opmaken van de balans?

Even goed voelen… beide benen op de grond
Ja, hoor ik ben nog in evenwicht!


Droom met me mee en omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid

No comments:

Post a Comment