Sunday, May 25, 2014

Zondag


Zo’n dag om lekker lang in bed te blijven….
De winter is begonnen
Onder het duvet heerlijk warm
maar als ook maar even je schouder bloot komt
brrrrr

Een andere reden om niet op te staan is,
ik heb geen plan.
Dus lig ik maar wat te soezen
te fantaseren, de tijd te doden.
Abrupt uit mijn overpeinzingen gehaald
He As, kom eens snel kijken.

De tv staat aan en ik herken direct Hamelen
He, zeg ik, wordt dat herhaald en direct zie ik daar
het gezicht van Rob de Nijs verschijnen.
Ik sla mijn badjas om me heen
kruip in een hoekje op de bank
en geniet.

Al die oude nummers doen me terug denken
aan al die optredens die ik bezocht.
Ergens midden in de jaren 70 zag ik hem voor het eerst
Donkergroen leren pak, sporthal de Beemd, Veghel
En met mijn ogen dicht zie ik het zo weer voor me.
Mijn eerste album…

En daarna al die andere liedjes
die mijn leven aanéén rijgen
die herinneringen vormen
De vakantie’s, de plaatsen waar je graag kwam,
de mannen in m'n leven, de sfeer van toen.
Werd het maar zomer….en mijn ogen worden vochtig
Vreemd verlangen…

Ja, lachen jullie maar… ik ben fan
en dat zal ik blijven
Er is niets mis met mij…
Ik houd van de romantiek, de zwoele stem,
de prachtige teksten die iets vertellen.

Straks een pilsje bij de Pieper of wat sterkers…
want ondertussen chat een vriend:
‘Ga je nog iets gezelligs doen”?
Ik maak een plan Strawberry farm…
Thirsty Scarecrow!

Volgende keer een haven restaurant, De zomer is ten einde
December is voorbij gevlogen, ons huis ‘vaak’ in de zon,
nu luisterend naar het ritme van de regen.

En als het leven tegen zit dan denk ik aan die tijd
Eerste rij de Lievekamp Oss concert bij Rob
of in Eindhoven, Utrecht maar nooit in Anna Paulowna
Dan zet ik een cd op, het volume hoog
Een kaars voor het raam.
Ben ik weer het tiener meisje van vroeger….
ik heb de weg naar Hamelen gevonden
Nu wacht ik op een Rendez-Vous Meneer de Nijs.
Het meisje …de zanger en de band

Omhul me met woorden… verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid

No comments:

Post a Comment