Sunday, November 11, 2012

Tour l'Amour Franschhoek











Strakke mannen billen
in zwart glimmende broekjes
stevige kuiten
die niet te stoppen zijn
zuchtend en kreunend
nat van het zweet gaan zij omhoog


Genietend van het uitzicht
maak je je ‘mind’ op
hier wil je je handen niet aan branden
dit is een ‘pas’ te ver


ik nader … (airco-cool als altijd)
een tour zonder doping
sportieve mannen
die de Helshoogte bedwingen



Ik luister naar Rod Steward
Two shades of Blue, tangled up in you…

Rijdt langs prachtige wijn-estates
als Tokara en Del’Aire
ga voorbij Bartinney
en herinner me hun etiket
Een engel…


 










of een prachtige man die opstijgt…
een vermoeidheid achterlatend

Een laatste klim en dan naar omlaag
Bosch en Dal wacht
en gulzige, vermoeide mannen
lessen hun dorst

En ik ga rustig verder…
2 handjes aan het stuur

Van Two shades of Blue gaan gedachten
als haast automatisch naar
Fifty Shades of Grey
Dat is maar 'Grijs' en moeilijk te verteren
bij het zien van deze stoere mannen
die grenzen overgaan en bergen bedwingen

niet het super model zijn... als van het boek
maar wel heel erg echt…

Ik zoek de schaduw op van een terrasje
in gezellig, gastronomisch
altijd flirtend in de zon,
pittoresk Franschhoek
Drink vandaag een koud ‘sparkling’ watertje,
want het is al warm genoeg…

De Helshoogte is de prachtige bergpas die ligt tussen Stellenbosch en Franschhoek en is naast een rit door waanzinnig mooie natuur ook een uitermate inspirerende wijnroute…
En ook voor een heerlijke lunch of een super diner…met uitzicht is het hier goed toeven!
Meer in voor iets simpels maar zeker ook puur natuur, dan neemt u het weggetje naar Hillcrest Berry Orchard. Vruchten zo heerlijk en mooi, dat ze vragen om geplukt en verorberd te worden…
Onderweg zijn is hier altijd een feest.

Omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst. Astrid


No comments:

Post a Comment