Friday, July 06, 2012

50+ Beurs



We hebben onlangs heerlijk bij La Maison in Franschhoek gegeten, een verjaardagscadeautje van Cor en Jolanda. Prachtig gelegen tussen wijngaarden en fruit-en olijfbomen met een fenomenaal uitzicht op de omringende bergen. Een plek waar het in de zomer en winter heerlijk is en waar mijn favoriete ober werkt. Hij verandert nogal eens van job, maar elke keer weet ik hem weer te vinden, denk dat we samen wel de smaak voor leuke restaurants en goed eten delen….

Komt het verhaal op de proppen dat ze in september naar Nederland gaan. Beetje reclame maken, bijpraten met oude klanten en nieuwe klanten ontmoeten voor hun reisorganisatie in Zuid Afrika. Tussen 11 en 15 september is het namelijk in Utrecht 50+ beurs…Goh schiet het door mijn hoofd daar zit ik ook niet meer ver vanaf, en dan hebben we het niet over Naar Nederland gaan(!!!!). En vraag direct aan Cor:” Je gaat toch niet van die gezapige reizen promoten he”! 

Raar toch dat je daar een aantal jaar geleden heel anders over dacht he… 50+ dat zijn echt geen mensen die alleen maar busreizen doen, want kijk nou naar ons. En eigenlijk ook naar hen, zij en Jan gingen na die cruciale leeftijd gewoon emigreren, dan heb je het niet alleen over een spannend reisje in Afrika maar er gewoon gaan wonen en zo ken ik er wel meer. 

50+ers dat zijn mensen met soms nog jonge kinderen, die avontuur zoeken…in de breedste zin van het woord… Die van stevige wandelingen houden, nou denk ik effe aan anderen, of van naakt zonnen… Vaak houden ze van lekker eten en een goed glas wijn en kunnen daar echt van genieten.

Maar het zijn ook mensen die veel van de wereld willen zien, altijd al die speciale wens hebben of hadden, waar het ‘nu we nog fit zijn’ van moet komen…en erg zijn hele hordes 50+ers die heel veel tijd op de golfbaan doorbrengen. 

En dan heb je ook de echte stappers 50+ ers die het nog heerlijk vinden om met vrienden naar de kroeg te gaan. Goh 50+ is een zodanig grote groep van mensen met zoveel verschillende ideeën dat ik eigenlijk niet zo goed weet waarom ze nu een 50+ beurs hebben, waarin zijn deze mensen nu eigenlijk hetzelfde…of zoveel anders dan 40+ ers….



Nu ik ouder wordt denk ik dat die leeftijd grens echt omhoog moet 65+ of misschien 67+ want dan koppel je het aan de pensioenen, das in ieder geval iets wat deze mensen dan gemeen hebben, tenminste dat hoop ik wel als er na alle veranderingen in Europa nog iets overblijft.

Maar goed Cor en Jolanda staan dus op de 50+ beurs en als je even kennis wil maken of beter nog… een reis wil boeken maak dan snel een afspraak, en wie weet zijn er nog tal van leuke andere stands voor de joviale, sportieve en in het hoofd zeker niet ouder wordende 50+er! Ik mag nog een paar jaar wachten…

No comments:

Post a Comment