Wednesday, March 13, 2013

Zweef mee....





Ooit deed ik een wijncursus en die man vertelde dat hij ’s avonds zo heerlijk samen van een prachtige wijn kon genieten,
de fles en hij!!!   …echt zo’n slechte grap.

Maar kom en geniet mee want ik deel graag....

Stel je je eens een hele grote blauwe ballon voor
echt enorm groot
Die is gevuld met Afrikaanse sferen
een schone heldere lucht
’s ochtends koel en crispy
’s middags warm en kruidachtig
lichtjes in je neus prikkelend
Zand prachtig rood, dat zo haar liefde toont voor Afrika
en het Paradijs laat zien zoals het bedoeld is


Heel even open ik de ballon en schiet naar binnen
Je wordt opgezogen door de omgeving, 

volg je me nog...
Bent even niets
In het luchtledige kun je het blaadje zijn van een acacia
de trilling ervaren van een neushoorn die voorbij komt
de streling voelen van Giraffe lippen


Langzaam dwarrel je naar de grond
Een hoef ontwijkend van een Kudu

en eenmaal op de grond
een ….spin langs je nerven voelen gaan
Om opnieuw verplaatst te worden door een briesje
gepasseerd worden door een Yellow Hornbill
verdwijnend tegen het licht van de zon


In een ballon kun je draaien als de wind
komend vanaf de bergen, ruisend langs het water van een rivier
De geur meenemen van een kudde olifanten
spelend in de modder
en dan stil vallen in een vallei


De natuur speelt een symphonie
De stilte gaat recht naar je hart
Afrika bedwelmd je…..


Ssssst Meneer David Attenborough nog even niet praten
Voor mij is zijn in de Afrikaanse natuur als leven in een ballon
met de beelden van BBC Africa in Real life!

Laat me nog even in mijn ballon…


Voor de goede orde. 
Ik zit nu in Rhino Zulu Nature Reserve
waar niets aan de werkelijkheid kan tippen.
Geloof mij!

Omhul me met woorden, verdwijn in lucht... en zinnespeel met tekst...
Astrid


Zin in dit tripje klik hier
Foto's volgen later op FB Zeelandhuys


No comments:

Post a Comment