Monday, February 11, 2008

Kaj R van Zeeland

verslag van onze detective; Ja, de laatste tijd gebeurt er hier nog wel eens wat.
Val van het ene onderzoek in het andere... 2 weekenden geleden nog onderzoek gedaan naar de poot van mijn vriend Gunnar. Heb niet kunen achterhalen wat de snee in de voet veroorzaakt had, maar baaslief zat s'avonds bij de dierenarts want er moesten 2 hechtingen gezet worden. We hebben samen de boel goed schoon gehouden en om wat kosten te besparen ('t was nl. weekend tarief) hebben we er zelf alvast 1 hechting uitgehaald.
Ook nog niet zolang geleden heb ik de baas erop kunnen attenderen dat er een pofadder midden op ons wandelpad zat, met flink wat blaffen hebben we de 'sneakerd' kunnen verjagen.
Verder bestaat mijn taak natuurlijk uit de boel veilig houden en paradeer ik over de muur van het terras. Geeft een goede kijk over de rest van de tuin. En zo nu en dan, patrouilleer ik rond het huis en houd dan ook direct de (honden) meisjes van de overkant in de gaten.
Maar het laatste onderzoek maakte nog de meeste indruk op mijn baasjes... ik was niets op het spoor...maar was zo gezegd het spoor helemaal bijster.
Was heerlijk met Jan en Marie-Jose een grote ronde gaan lopen om daarna te eindigen aan de ontbijtbrokken.
En daar ging het mis, ik heb het van horen vertellen en zal de details besparen, maar ik heb een epileptische aanval gekregen. Niet eens zo'n kleintje, en zo zat Ik later voor onderzoek bij de dierenarts. Iedereen moet er nog aan gaan wennen maar morgen gaan we voor de rest van mijn leven medicijnen gebruiken.
Hopelijk behoud ik mijn speurders instinct en kan ik nog eens een echte zaak oplossen, eentje waarvan het bewijsmateriaal niet verdwenen is....

Kaj R van Zeeland.

No comments:

Post a Comment