Tuesday, March 19, 2013

Khaki Fever




Dat is net zoiets als verliefd worden op de man die voor de klas staat
de tennis-of ski leraar,
maar bij ‘Khaki Fever’ krijg je knikkende knieën van de Safari Ranger.
Wij hadden een super leuke Ranger en ik hoop dat ik hem nog vaak terug ga zien,
maar verliefd NEE..
Dat kan ook niet want:

Mijn hart is al vergeven.
Mijn liefde vindt andere wegen
Een spanning bouwt zich op
en het kriebelt in mijn buik alsof er duizend vlinders fladderen.
Ik ben verliefd
Ik zwijmel weg bij savannes vol acacia’s
Voel het kriebelen van het hoge gras langs mijn benen
geniet van de ondoorgrondelijke paden, nog haast onontdekt
Jouw warme adem gaat langs mijn huid
Ik probeer jouw geluiden op te vangen
jouw kinderen te leren kennen



Bij het ontwaken ruik ik jouw zoete geur
Bij het slapen gaan beschijnen jouw sterren mij
Ik wordt opgenomen in het zwart van jouw nacht
en ga dromen over jou…

Wakker wordend, het is nog donker
Het zwart verkleurd naar prachtig blauw
Langzaam trekt een zachte streep licht over de bergen
van bleek geel - roze naar oranje – rood
vult jouw warme gloed mijn hart
Er is niets veranderd, je wordt alleen maar mooier
Mijn verlangen groeit om je nog beter te leren kennen
En in de onmetelijke stilte raak je mijn ziel
Mijn liefde vloeit in overvloed
Zuid-Afrika wat doe je toch met mij…


Het mag duidelijk zijn dat ik verloren ben…
Dat ik met pijn en moeite afscheid heb genomen van ons 4 daags verblijf in
Zululand Rhino reserve.
Waar Nyala, Buffel, Impala, Kudu, Waterbok, Wilde zwijnen, Giraffen, Witte Neushoorn en Leeuwen, de kinderen van Afrika zijn die we mochten aanschouwen. Waar de vogels van de Bush voor dag en dauw hun lokroep fluiten en waar spinnen zorgen voor een kippenvel moment.
Waar een 4x4 safari superbe is en een bush wandeling overweldigend.

Het is een plaats waar je regen en onweer al van verre ziet aankomen, de vallei verlicht wordt door verblindend wit licht,
de aarde schudt onder de donder en
water met bakken uit de lucht kan vallen.
Dan besluit Moeder natuur de stekker eruit te trekken
en wordt het aarde donker.
Op de tast naar een zaklamp,
je droog wrijven met heerlijke zachte handdoeken.
Je vleit je tussen de kussens
in het heerlijk grote bed met klamboe….
en hoopt dat het morgenochtend weer zonnig is…
5 uur de wekker gaat,
Afrika ontwaakt en als je haar eerste glimlach wil zien, kom dan snel naar buiten.

'Je kunt mij uit Afrika halen, maar Afrika nooit uit mij'!
omhul met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst...Astrid

Alle foto's komen deze keer uit eigen archief! Meer foto's vind je op FB Zeelandhuys

 

No comments:

Post a Comment