Monday, March 25, 2013

Poisonous love




 Ja het stukje van vorige week was wellicht te lyrisch….

Schreef ik vorige week dat ik verliefd was
Nou deze week kan ik je melden
dat het virus echt heeft toegeslagen

Is de Afrikaanse bush ‘the love of my life’
Dan weet ik nu zeker dat ze zich in me heeft vast gebeten…
Mijn lichaam vertoont ‘her en der’ wat lelijk rode plekken
en in mijn zij heeft zich een eitje genesteld
zeer toepasselijk deze tijd van het jaar!

Het is me 'al met al' duidelijk geworden dat
deze liefde misschien verstrekkende gevolgen heeft
Dus na een weekend heel rustig aandoen
worstel ik me, de week door, naar de Pasen toe

Zelfs in mijn gedachten is het rustig
voelt het een beetje aan als leeg, verlamd..
Doet me denken aan dat haasje,
wat we tijdens de gamedrive gevangen hadden in de spotlight














Ja, zelfs al dat kleine wild is bijzonder om naar te kijken
Het gaat echt niet alleen maar om de Big 5
Zuid-Afrika heeft ook tal van andere bijzondere dieren
Wat te denken van de prachtige spinnen
sommigen zijn klein en lijken op vliegers,
anderen zijn groot en vangen vogeltjes in hun web
Je ziet prachtige sprinkhanen die met hun fel  rode en gele kleuren zeggen:
“ik ben niet snel …maar giftig…”










Kriebelend gras en spinnenwebben
houd ik even voor gezien
Ik stort me voorlopig op
chocolade eitjes en goudkleurige hazen
met rode strikjes….


Alvast een vrolijk pasen toegewenst.
Omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst...Astrid

2 comments:

  1. Lotte9:31 AM

    ik wil terug:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan kom ik je opzoeken of....reis een stukje met je mee!

      Delete