Saturday, March 09, 2013

Ik heb jouw liever elke dag...


Wat een bijzondere dag werd 7 maart
Na een dag van opruimen en poetsen…
-dat is dan het voordeel als er weer gasten komen-
zijn we klaar voor de Hofdames (Lynn en Mieke)

En nu in plaats van ’s avonds, zitten we midden op de dag
op het vliegveld van Kaapstad.
Leuk want je ziet nu veel meer mensen
KLM is altijd de laatste kist die hier land en dan is  het erg rustig.
Maar nu valt er genoeg te zien.

De één na de ander komt met een vreemd soort koffer aanlopen…
Fietsen?
Oh ja, dat is waar ook de Cape Argus gaat hier binnen kort van start
Ik ben verbaasd over de hoeveelheid mensen die van heinde en ver naar
de Wereldstad komen om hier te gaan fietsen.
Maar begrijpen doe ik het wel, want hoe bijzonder is het om over Chapmans Peak
langs de Atlantische oceaan te rijden, de 'Suid Easter' wind te voelen, 
op te gaan in de sferen van de West-Kaap.

En daar komen de meisjes dan aan
wat een goed en warm gevoel sluipt er dan in je…
heerlijk na twee jaar iemand weer in je armen te sluiten
weten dat we samen weer op pad gaan
Afrika onveilig maken, zou ik willen zeggen,
maar daar hebben ze ons niet bij nodig... denk ik zo!

Eerst gaan we een heerlijke Waterfort wijntje drinken bij Java
beetje in de vakantie sfeer komen,
om later op de avond met Cor en Jolanda en Arthur naar Spier te gaan.








Het is voor de 14e keer Woordfees in Stellenbosch en dan zijn er
op diverse plekken tal van activiteiten als muziek en toneel.
Alles in het teken van de Afrikaanse taal
Wij zitten op rij 3 met fantastisch goed zicht op de Nederlandse zanger
Stef Bos, die ook heel mooi Afrikaaps of Afrikaas praat.
En wat was het weer genieten!
De muziek was hartverwarmend en dat was wel nodig, want
de lucht was koel en rook naar regen.
Gelukkig zorgde de wind ervoor dat het we het droog hielden.
Op glinsterende ogen na bij de herkenning en ontroering van het luisteren
naar de oudere liedjes…
Eén van mijn favorieten Jy vir my Suid Afrika en
de prachtige woordspelingen in het liedje Ik heb je lief
maken het weer tot een fantastische avond vol mooie herinneringen!

"Hij kan mooi zinnespeel met tekst..."
"ik wou dat ik een dichter was dan kon ik dichter bij jou zijn"! (Stef Bos)
Astrid



No comments:

Post a Comment