Friday, June 20, 2014

Bescherm Engel


Ik voel de warmte, de liefde
schuif naast je op de bank
mijn hoofd even tegen je schouder


De kleur van je huid
De glans in je ogen
Je mond en je lach


De streek roman
het bordje met fruit
De witte broodjes met kaas of paté
De krentenbol met roomboter


Boodschappen doen op de fiets
De tennis wedstrijden
De was aan de lijn


Maar ook je ziek zijn 
het laatste gesprek
Het afscheid
en toch raakte ik je nooit kwijt


Na al die jaren kost het me nog altijd geen moeite
om het voor mijn geest te halen.
Nu ben ik op de leeftijd dat jij stierf
Je was nu net zo lang in mijn leven 
als dat je er fysiek niet meer bent


Vluchtig zie ik je… als ik voorbij een spiegel loop
Zacht raak je me… als de warme wind uit het noorden waait
Dag lieve bescherm engel …die over me waakt.


Heb veel moeite gedaan om het liedje te vinden wat ik kende als de waterlelies van de efteling…waarvan bij ons thuis een lp van Bert Kaempfert was, maar ik de naam niet van wist.
Blijkt die muziek : “Afrikaan beat” te heten…
Toeval bestaat niet!

20 juni 1990 Afrikaan beat, Bert Kaempfert



Omhul me met woorden...verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid

1 comment: