Friday, April 18, 2014

Kaapstad .... niet te vermijden!


Mijn hart begint sneller te kloppen, voel de spanning opbouwen in mijn nek spieren, de haartjes overeind gaan staan en iets in me wil schreeuwen. Het is toch alweer twee weken geleden dat de boodschap over mijn netvlies ging. Ik ben nog altijd aan het bedenken hoe nu het best te reageren.
Is de aanval de beste verdediging of kun je beter negeren. Maar stilhouden is gewoon niet mijn ding. Ik denk dat eerlijk en oprecht reageren waarbij je je gevoelens niet uit de weg gaat vaak het beste zijn. Soms misschien te confronterend en vaak is er ook spijt…had ik maar niets gezegd. Want nu kun je iets terug verwachten.

En ja Telegraaf, de wakkerste krant van Nederland! Hoe wakker ben je...ik lees ineens
10 april 2014
8. Kaapstad, Zuid-Afrika Ook in Kaapstad ben je niet altijd veilig. Maar waar wel? Zuid-Afrika staat echter wel bekend om de grote hoeveelheden verkrachtingen die er plaatsvinden. Per jaar maar liefst 65.000! Dit is een van de redenen waarom aids er zo wijd verspreid is…………

Hallo razende reporter….Wel eens ontwaakt in één van ’s werelds mooiste steden. Misschien met zicht op de haven, waar boorplatforms onderhoud krijgen. Of aan de Victoria en Alfred Waterfront waar het een komen en gaan van toeristen is, waar de terrassen vol zijn en de sfeer gemoedelijk is en waar live muziek je doet blijven staan om te luisteren. Of misschien had je wel uitzicht op de Tafelberg, die daar prachtig wolkeloos in de zon ligt en je verleidt tot een bezoek, om vanaf grote hoogte te genieten van het weidse uitzicht over de stad, de stranden en de unieke natuurlijke begroeiing.
Wakker worden in de Bo-Kaap in één van de prachtig gekleurde huisjes, een stadswandeling gaan maken, neerstrijken op greenmarket voor wat snuisterijen en heerlijke koffie zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Nee jullie sturen een slapende reporter die een paar regels plaatst, die niet verder nadenkt…en hoe meer ik erover pieker tot de conclusie kom dat deze reporter nooit in Kaapstad is geweest!


De emoties lopen nu bij mij hoger op, kan het stukje niet meer terug vinden, want mijn link die ik opgeslagen had werkt niet meer….en nu zal ik op facebook moeten terug zien te vinden wat de telegraaf ook al weer schreven had….Want ik houd me wel graag aan de tekst. Nou de link op mijn FB werkt ook niet…die had ik overigens ge-shared van Kaapstad Magazine en ook via google blijkt de link uit de lucht….Gelukkig valt mijn oog op het laatste comment:

Tijn Kramer Wel even blijven opletten: Telegraaf meldt al dat het onderzoek van take-a-trip komt. Een auteur van die site, en niet De Telegraaf, is dus verantwoordelijk voor dit inderdaad compleet stupide artikel. Dat wil niet zeggen dat De Telegraaf het zomaar moet plaatsen, dwz integraal overneemt, zonder door te linken. Het is dagelijke kost bij de webeditie van die krant, die zo inderdaad niet serieus te nemen is.

Dit is eigenlijk nog erger….als ik nou mijn bronnen niet controleer, ik zit hier maar een beetje mijn emoties te ventileren. Heb nauwelijks bereik en degene die ik bereik weten allang hoe gek ik van Zuid-Afrika en de Kaap ben. Die komen juist hier naar toe omdat wij hier wonen en zij hebben allang begrepen hebben hoe de ‘Real World’ is. Overal is het oppassen geblazen, vooral in wereldsteden…dat is gewoon een tip die je meegeeft als mensen reizen binnen en buiten Europa. Het is niet een reden om weg te blijven zoals gezegd werd : 10 Bestemmingen om te vermijden! Stuur die reporter maar langs ik ken genoeg Nederlanders die met liefde voor het land en haar Mothercity, Kaapstad willen laten zien en ervaren…..

Omhul me met woorden… verdwijn in on-zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid

En om positief af te sluiten herinner ik me nog allerlei leuke en goede artikelen die vanaf okt. 2013 over Kaapstad geplaatst zijn.

Cape Town has again earned top honours in the world of tourism. The Mother City was named Best Destination in Africa at the World Tourism Awards.
It is the seventh time this accolade has been won by the city since 1998. With some tough competition from fellow South African destinations Johannesburg, Durban and the Kruger National Park, Cape Town was also up against Luxor in Egypt, Marrakech in Morocco and the Victoria Falls in Zimbabwe.
It’s been a good year for the Mother City as it was also named TripAdvisor’s Top Destination and was in the top ten for Travel and Leisure’s World’s Best Cities.
 
It's been an outstanding year of awards for Cape Town, with the latest accolade added to the list being the
UK Telegraph Travel Award for Best City - for a second year in a row.
 
Cape Town was also recently placed as Number Three City in the World in the Lonely Planet’s Best in Travel 2014.
Cape Town has an exciting year ahead as it plays out its title of World Design Capital 2014

No comments:

Post a Comment