Monday, April 28, 2014

Dag ... Dromen

Terwijl ik dit gedicht plaats hiked Floris op de Helderberg en stuurt me deze foto door. 




Ontwakend land
Dauwdruppels
Balancerend op talmende grassprietjes
Spinnenwebben
als zilveren versierselen de druiven ranken verbindend
Hadeda's
Verticuteren het gras tussen hun geschreeuw door

Bij zes graden buiten
Verlang je naar de warmte van het bed
heb nog even getwijfeld
en terwijl de tijd doortikt
besloten dat dromen ook overdag kan
Dagdromen
In de zon
Nog geen uur later en 15 graden warmer
De lucht strak blauw
Gloort nu de ochtend
Volledig in balans

Dag ... Dromen
Die ik niet meer kan herinneren
Vannacht in alle koelte
Weven mijn gedachten draden
Vormen zich een web
Die bij het ochtend gloren
Als dunne flarden mist
Neerdalen
Als heldere druppels
Om te vervliegen
In vage herinneringen...


Omhul me met woorden… verdwijn in zinnen... en zinnespeel met tekst, Astrid

No comments:

Post a Comment