Tuesday, January 07, 2014

Liggend in bed...







...Zou ik willen dat ik droomde
van luchtkastelen, ridders en reizen
Van exotische oorden in Afrika
zandduinen, zwart gemaande leeuwen en mooie mensen
puur…echt puur
dat je het stof voelt op je lippen
strak blauwe luchten die trillen
lichaamsgeuren die zich vermengen met de wind
die wervelen als gedachten... overal naar toe

Maar het zijn cirkeltjes van woorden
die door mijn hoofd gaan
het is geen droom, maar een herhaling
Klanken in staccato, trilling in je keel
Wat werd waar gezegd, wat werd hoe bedoeld
Hoe kan ik ervan leren
me wapenen, zonder te verdedigen
mezelf blijven, zonder pijn te doen
me ontwikkelen, zonder kwijt te raken
 
Liggend in bed
Bedenk ik ….
Het is niet anders, leef ermee
Zoek ik de woorden
die ik wil gebruiken
in plaats van de tranen van onmacht
Drijvend op de woorden
zak ik weg in mijn droom
Neemt de wind me mee
tot het daglicht daar is…




Omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid 

No comments:

Post a Comment