Tuesday, December 31, 2013

Sweet Whispering...

 foto Afritorial.


Iemand fluisterde in mijn oor…
“Your best year is yet to come”

En ik zie er naar uit
Net als elk jaar
Net als naar elke nieuwe dag
Ik laat het zonlicht binnen
met mijn ogen toe
voel de warmte en zie door dichte oogleden een rode gloed.
Voel mijn neus kriebelen
de geur van bloeiend gras
het stof dat als kleine schitteringen in de lucht hangt
Tijd om op te staan
Water op mijn ouder wordende huid
Meer tevreden met wat ik in de spiegel zie
Want elk avontuur, elk jaar en elke minuut
laten nu iets achter,
soms zichtbaar
maar veel vaker onderhuids.
Het maakt ons mooier,
verdraagzamer.

Kleding kan niet bedekken wat ik voel
Mijn ontbijt kan mijn honger niet stillen
Naar nieuwe avonturen
Naar onuitputtelijke informatie
Naar liefde
Kippenvel verschijnt na een briesje
of na iets ontroerends te lezen
Emoties zorgen steeds sneller voor
tranen in mijn ogen, de brok in mijn keel
Muziek brengt me steeds vaker terug in de tijd
Laat me dansen, laat me zingen, neuriën
want de tekst wil niet altijd boven komen
Die deuntjes die bij speciale gebeurtenissen horen.

En ook het komende jaar
komen er tal van herinneringen bij…
En jij maakt daar steeds vaker deel van uit
als we dag bij dag leven,
herinneringen en gebeurtenissen delen,
langzaam ouder worden…
en in ons hart jong blijven.
Kom maar op 2014!
Omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid 


Wij wensen jullie allemaal een fantastisch Nieuwjaar,
Jan, Astrid en Floris


1 comment:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

    ReplyDelete