Friday, October 25, 2013

First time for everything...




Mooie zomerse dagen worden nog elke keer afgewisseld met bewolking en zelf zo nu en dan regen. Helaas de zomer wil nog niet echt door breken.
Maar als de zon schijnt dan wil je er ook direct op uit, lekker eten met en bij vrienden of een terrasje pakken in Stellenbosch. Gewoon even kort van te voren beslissen dat het wel leuk is om wat mensen te ontmoeten. Peter Falke Winery, Bartinney of ergens een markt bezoeken zijn nog altijd de favoriete plekken.

Onlangs brachten we een bezoek aan het Fugard Theatre in Cape Town gelegen in District Six, dichtbij Kasteel de Goede Hoop en de City Hall van Kaapstad. Prachtig oud en klein theater, beetje art deco stijl…knus.
We hadden er kaartjes voor de Opera Turandot van Puccini met als bekendste nummer Nessun Dorma. We vonden het tijd worden dat Floris ook eens kennis maakte met dit fenomeen! Beetje opvoeding kan geen kwaad. Och, die arme tiener…de gemiddelde leeftijd was er toch zeker 60 als het niet ouder was. Maar goed dat was dan maar zo. Eenmaal binnen bleek het echt heel erg klein en er was geen orkest bak…dus dachten we nog even dat het een opera met bandmuziek zou zijn. Wat bleek… het was een film van de opera opgenomen in de Royal Albert Hall in London…Ja als ik nou even beter gelezen had dan had ik het geweten…

Floris vond het dus helemaal niets en ondanks dat het een mooie opera was viel het mij ook wel een beetje tegen om zoiets op het witte doek te zien…volgende keer toch maar weer naar het Art-Scape Theatre voor voorstellingen als deze… kijken of zoonlief nog een keer is over te halen om een echte opera te zien. Vrees dat ik het antwoord al wel ken...

Alles moet een eerste keer zijn
Toen Jan donderdag ochtend om 7.30 uur de slaapkamer binnen kwam met een groot vel papier in zijn hand dacht ik nog even dat hij ging voordragen uit eigen werk… Niets was minder waar. Bij het uithalen van de post zat een verkeersovertreding met een duidelijke foto erop van onze auto, genomen op dinsdag ochtend om 10.00 uur…
Dat ben ik dus geweest…heel ontspannen van de yoga ben ik waarschijnlijk in hogere sferen te hard langs het flitskastje gereden.
Nou ja waarschijnlijk… het bewijs was er.
Ik heb me er nog goed uitgepraat, want na al die jaren is dit mijn eerste snelheidsovertreding die op de bon geslingerd is… ik reed 71 km/pu waar je 60 mocht, niet heel erg dus
en die R 200,- moet ik van mijn eigen zakgeld betalen (haha)… ben dus weer blij dat we in Zuid-Afrika zitten en niet in Nederland….

Omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst, Astrid   

No comments:

Post a Comment