Friday, May 03, 2013

Kings Day





Koninginnedag. De laatste, maar wat heb ik ervan genoten.
Alle emotie die ik er wel in zag, maar waar de verslaggevers zo naar op zoek waren.
Ik zag de verstrakte mond van Maxima toen ze de kerk binnenging in haar prachtige blauwe japon en had je de rechterhand van Willem Alexander gezien die tot een vuist gebald was?
Prachtig waren de lange gewaden, lief de 3 meisjes en aandoenlijk was het om onze prinses Beatrix nu zo ontspannen te zien.


Zag Hollandse film thema’s voorbij komen en droomde weg…
Op The Tune van Soldaat van Oranje, zag Familie Flodder en 2 verliefde mensen op een fiets, mmm Rutger Hauer en Monique van de Ven in Turks fruit. Die film wil ik nog wel weer eens zien, want daar kan ik me niet veel meer van herinneren. Soms moet je dat misschien ook zo laten, want de herinnering is prachtig…


Van Turks fruit dwalen mijn gedachten naar de tuin, want we gaan een paar regenbuien krijgen en dat is eigenlijk het goede moment om fruitbomen te planten. Dat staat dan morgen op het programma. 1 Mei dag van de arbeid…ook toepasselijk!
Heerlijk is het om te struinen tussen de verschillende fruitbomen en we zullen nog jaren moeten blijven wonen om ooit prachtige bomen te kunnen zien. Eerst op zoek naar wat er echt moet komen; een Naartjieboompje, “Clementine” wordt het. Klinkt mooi Koninklijk en ik weet allang niet meer welke naam de andere heeft… We kiezen 2 pruimenbomen met de minder exotische naam “Van der Merwe”, omdat deze al wat groter zijn en (later als ze groot zijn) ook voor schaduw in de tuin gaan zorgen.
Dan zou ik ook graag een vijgenboom hebben, natuurlijk voor de heerlijke vruchten die zo heerlijk smaken bij een lekker stukje kaas. Daarnaast speelt het blad ook wel tot de verbeelding…ik zat nog even in gedachten bij Turks Fruit, maar daar zijn geen boompjes van te vinden.


Het snel planten zat weer meer in het hoofd dan in de daad, inmiddels is het midden op de dag… is het warm en de grond droog en keihard. We houden het voor gezien en begeven ons naar Stellenbosch waar we heerlijk bij de Bartinney Wine & Champagne bar uitrusten.
We nemen Koninginnedag door met onze Zuid-Afrikaanse vrienden die ook BVN hebben gekeken en voelen de Sexy Dip van de dag naderen… tijd voor koffie en Turkish Delight…

Omhul me met woorden, verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst. Astrid

No comments:

Post a Comment