Sunday, May 12, 2013

Autumn in Life



Foto AZ mei '13  Beau Belle Farm, Stellenbosch
 
Elke dag gaat de zon onder,
stoppen de vogels hun gezang...nemen krekels en uilen bezit van de nacht...
een paar uur duister....
en dan kleuren de bergen weer rood, warmt het land op.
Het is het duister dat het licht zo mooi maakt...
want alleen als het altijd zonnig zou zijn,
dan zouden we de schoonheid en perfectie van de dag niet zien....

Koesteren
Het is donker en kil
en er is vooral veel grijs
Het is een spanning
die een weg zoekt
Gevoelens en woorden
zweven
In mijn herfst achtige wezen

De zon breekt zo nu en dan door
dat geeft moed.
De wind steekt op
en brengt ruimte.
Regenbuien vertroebelen zicht en
zorgen voor weemoed.
In mijn hoofd spookt het als
bij een gure najaarsdag

Ik verlang naar de winter
om krachten te sparen
tot rust te komen
me vol energie te laden

Om in de lente eens flink geworteld te zijn

Omhul me met liefdevolle woorden, ik verdwijn in zinnen en zinnespeel met tekst. Astrid

No comments:

Post a Comment