Wednesday, August 15, 2012

Zou het niet heerlijk zijn…


                                                                        foto, Astrid - febr 2012 KwazuluNatal

 Heimwee naar Nederland hebben hoeft niet
Het regent hier pijpenstelen en lijkt wel herfst
De wind suist om het huis en maakt je doodmoe

Niet echt weer dat inspireert tot mooie nieuwe verhalen
Meer weer dat je doet verlangen naar warme mooie dagen in de zon
Waarbij je je paraplu opsteekt om je huid te beschermen 
tegen de felle zonnestralen

Moet er nodig eens uit om wat meer van de wereld te zien 
dan “Cottage life” op Beau Belle
Wil jullie beschermen tegen de opkomende depressie, maar ik voel…
hij rukt op, net als de wind
Troosteloze grijze luchten, wolken tegen de bergen 
en een zandpad vol gaten en water
De vogels, die zijn inmiddels ook uitgezongen 
en waarschijnlijk vertrokken naar zonniger plaatsen

In een volgend leven wens ik me terug als vogel … denk ik

Dan zweef ik op de thermiek, gebruik de wind als een richtingwijzer 
en maak een waterplas tot een spa
Zing dat het een lieve lust is… 
in de korte Zomer in Europa en de lange Zomer in Afrika
Pik zo nu en dan een wormpje en laat mijn man 
een nestje maken in een acacia,
waar giraffen een blaadje plukken, de neushoorn tegen aan schurkt 
en leeuwen onder slapen

Zou het niet heerlijk zijn….

Maar het is hopelijk nog lang niet zover, 
ik zet een vrolijk zomers muziekje op, 
lekker kopje thee erbij 
de computer googled wat prachtige vakantie plekken 
en ik droom weg bij het vooruitzicht 
aan de Kgalagadi…

Ga nu ook maar eens de vogeltjes beter bekijken!


2 comments:

  1. Anonymous4:00 PM

    Hoi As,

    De wereld op zijn kop.....
    Jij zit met Hollandse temperaturen en regenbuien.... wij zitten met Afrikaanse temperaturen en volop zon....en... snakken naar een malse bui!!!
    Jij een koppie thee.... ik een koud Z.A. wijntje.

    xxx Moon

    ReplyDelete
  2. Nou het is jullie gegund hoor...de zomer bij jullie is maar kort geniet er toch maar van!

    ReplyDelete