Tuesday, November 06, 2012

Pinelands



                                                                                                            Nurses at Uitvlugt Hospital
Je hebt van die woorden die zo heerlijk door je mond gaan
En aangezien ik gek ben van tekst en het gesproken woord
moest ik dit even vermelden.

Amalgaam, is namelijk zo’n woord dat heerlijk door je mond rolt.
Heb je het geprobeerd  het hardop uit te spreken: AMALGAAM
Dat is eigenlijk ook het enige wat in de mond moet komen.
Het woord!
Want zodra de rommel je lijf in gaat ben je klaar.

Daar kwamen wij wel achter.

De afgelopen maanden heeft Jan aardig wat kilootjes in gewicht verloren
en om er zeker van te zijn dat alles ok was, even wat bloedtestjes laten doen.
Ik was er ondertussen aardig ziek van dat, terwijl we het zelfde eten en ik nog kleinere porties, ik  alleen maar ‘zwaarder’ werd.
De uitslagen van ‘van alles en nog wat’ waren goed, maar sommige iets aan de hoge kant.

De zorgverlener in mij komt dan boven en wars van alle medicijnen, hup aan het detoxen geslagen.
En dat heb ik (en meer nog, Jan) geweten.
Zijn lichaam kwam onder de uitslag, onderbenen zo rood en paars als rijpe vruchten… sprongen open…
Het lichaam wilde afscheid nemen van de opgehoopte metalen.
Testen wezen in het verleden en ook nu weer uit dat zijn amalgaam vullingen aan het lekken zijn.

Ja, ook hier in Zuid-Afrika vindt je Bioresonantie therapie, Homeopathie, Irisscopie, het hele scala met een Holistic view en natuurlijk de Healers (kruidendokter), dit alles staat mij veel meer aan dan de reguliere medische zorg.
Maar soms is een combinatie nodig! 

En na een bezoek aan de eerste hulp,  wat cortisonen zalfjes, antibiotica  en antihistamine zijn we onderweg naar Pinelands. Een prachtige wijk in Kaapstad.

Van oorsprong was deze wijk een Victoriaans gebied, waar de boerderij Uitvlugt stond en waar duizenden dennenbomen aangeplant werden. Het eerste huis dat er verscheen was in 1922 en had een prachtig rieten dak. Het bevindt zich op 3 Mead Way en is nu een monument net als de rest van de straat. 
Pinelands groeide uit tot een prachtige rustige wijk, met grote huizen in Engelse stijl en voorzien van rieten daken. Rare bijkomstig-heid  is dat er in deze wijk geen Alcohol verkocht mag worden, geen idee of dat te maken heeft met de vele kerken die er te vinden zijn of de gepensioneerden die er graag verblijven?!!!!




Het is in deze wijk waar onze ‘nieuwe’ tandarts woont die op vakkundige wijze het amalgaam gaat verwijderen…voorlopig beginnen we met de drie meest lekkende vullingen.
En na de eerste behandeling vraagt Dr. Mo vol medeleven of het pijn heeft gedaan, waarop Jan antwoord, alleen in mijn portemonee dokter…

Nog één te gaan... en een sterke borrel is nu wel op zijn plaats.

No comments:

Post a Comment