Friday, June 29, 2007

Winter Feelings

Geen idee of we nu ook al gaan wennen aan de warme temperaturen, maar ik moet eerlijk zeggen dat we het zo nu en dan behoorlijk koud hebben. En als ik dan zie dat onze winterse temperaturen bijna Nederlandse zomertemperaturen zijn dan begrijp ik er niet veel van. 's Avonds de haard aan en vaak met een plaid om tv kijken. Moet natuurlijk wel vermelden dat we geen centrale verwarming hebben en er niet geisoleerd is. Niet dat we klagen hoor... elke dag komen we langs township-woningen en vragen we ons af hoe ze daar warm en droog kunnen blijven.
Vandaag is het in ieder geval weer heerlijk en het lijkt zo zeker een week te blijven! Tussen 11.00 en 16.00 is het toch tussen de 16 en 20 graden. Maar vorig weekend stroomde het water binnen. Gelukkig was het maar 1 bui....alleen duurde die wel 24 uur.
En als het hier flink regent en de temperatuur gezakt is, dan kun je boven op de berg achter ons de sneeuw zien liggen. Ook op de Helderberg lag sneeuw en dat komt niet al te vaak voor.

Foto gemaakt door Ron, sneeuw op de Helderberg.

Volgende week vertrekken we voor 4 dagen naar Cederbergen, samen met Ron en Christelle en hun zoon James. Volgens elke Zuid-Afrikaan die ik erover spreek is het er heeeel koud (wij denken dan, zal wel meevallen) en worden we geadviseerd veel warme winterkleding mee te nemen. Ja, die ga ik dan maar lenen want met de laatste verhuizing heb ik de winterkleding weggedaan, met het idee, wat ik een jaar hier niet aangehad heb kan wel weg!

Ron, Christelle en James (uit hun fotoboek)

Vandaag begon dus de schoolvakantie en Floris had wederom een fantastisch rapport, zal moeilijk worden om dit de volgende termijn te verbeteren...Jan houd zich deze week vooral bezig met hout hakken want er gaat wat doorheen op een avond. Ook heeft hij de grote bomen die hier staan gesnoeid en zoveel mogelijk wildgroei eruit gehaald. Zodat we daar van de zomer iets meer licht en zon door krijgen. Ik heb deze week de hal geschilderd, vond het toch wat te saai alles creme. En aangezien er nog wat Flexa uit Nederland over was is het nu leverkleur met een zwarte lijn. Leuk kan ik er weer op uit om lampekapjes te laten maken dan is dat ook af.

Bij Cotlands heb ik een begin gemaakt met het verven van de ladenkasten, alleen de lade-fronten omdat die er zo lelijk uit zagen. De zusters schreven nl de namen van de kinderen erop en op sommige stonden nu al 3 namen... Het verjaardags projekt verschuift nu even tot na de vakantie en het schilderen van de kasten, wil graag zelf vinger aan de pols houden.. je kent me!

No comments:

Post a Comment